Alfred Jönsson

Alfred Jönsson! Vilken kille! När Lugi såg ut som ett förlorare mot Malmö, ett lag utan ork och med hängande huvuden, så tar Alfred saken i egna händer och gör sex av de sju sista Lugimålen. Det var Alfred mot Malmö på slutet och Alfred vann. Imponerande! Vad månne bliva som man säger. Har för mig att det var någon förra året som tyckte att han har ett dåligt skott. Det är ju helt obegripligt. Det är inget fel på Alfreds skott. Men det som imponerar mest är energin och viljan. Han far omkring på plan som en Duracellkanin. Vi får se hur länge Lugi får behålla honom. Ska Lugi gå till slutspel så vill det till att Alfred fortsätter att storspela.
 
I handbollsligan så tycker jag att Skövde överraskat positivt hittills och Sävehof negativt. Ja, jag hade trott mer om OV också. Bakom Alingsås och Kristianstad så kommer det att bli jämnt. Det känns ovisst vilka som tar resterande två platser i topp-4 och vilka som går till slutspel.
 
Före Lugis match i torsdags så kvalspelade damlandslaget mot Makedonien. Det blev ju en enkel seger. Men jag tyckte inte att spelet var så övertygande. Men några frågetecken rätades ut. Det är nog bäst att ha Hagman som högernia eftersom det finns rätt bra högersexor att välja på. Däremot är jag inte lika säker på om Blomstrand platsar. Är inte heller så imponerad av Jamina Roberts. Linn Blom tycker jag har tagit ett steg framåt. Hon känns trygg både i anfall och försvar. Men bäst av alla är fortfarande Bella Gulldén. Vilken stjärna!
 
Nu möte damerna Färöarna i morgon. Det hör verkligen inte till vanligheterna.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0