Premiären

Var och såg Lugi besegra OV på bortaplan. Lugi hade tur som vann. OV inledde tagna av allvaret. De spelade försiktigt och långsamt vilket gjorde att Lugi tidigt kunde ta en ledning. Men efterhand så släppte nerverna för OV och de kom närmare. Med en annan inledning och om man undvikit några onödiga missar så hade OV vunnit. Tror fortfarande att det kommer att gå bra för OV.
 
Och jag tror fortfarande att det kommer att gå tungt för Lugi. Försvaret är fortfarande bra men det är alldeles för tunt på nio meter. Det kommer inte att hålla under säsongen. Antagligen har Lugi ont om pengar annars går det inte att förstå varför man inte värvat en ersättare för Simon Jeppsson.
 
Det var kul att jämföra en match i Helsingborg med en i Lund. Det var om möjligt ännu tystare i Helsingborg. Varför är det så svårt för handbollspublik att heja? Men annars var det mycket som var bättre i Helsingborg. Arenan håller en helt annan klass än Lunds misslyckande till arena. Hur fasen tänkte man när man byggde arenan i Lund? Tänkte man överhuvudtaget? Matchprogrammet var bättre än Lugis. Arrangemanget var helt ok. Jag kände mig välkommen trots min vinröda tröja.
 
Läste att OV har elva anställda. Hur är det möjligt? Hur har man råd? Behövs alla? Vad har Lugi? Tre-fyra stycken eller vad?
 
Och Per Carlén avtackade några personer som jobbat med beachhandbollen i pausen. Det var väl inget lysande tal och jag kunde inte låta bli att fundera på hur långt man kan komma med enbart ett namn och gamla meriter. Har svårt att tänka mig att det han är den mest lämpade för uppdraget i OV.
 
Några resultat i helgen förvånade mig. RIK: s kross mot Hammarby och Skövdes vinst mot Guif. Det hade jag inte väntat mig.
 
Undrar förresten om Kristianstad kommer att förlora någon match i år?
 
Och denna vecka börjar SHE. Det ska också bli kul att följa.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0