Idéhn

Det blev inte tre raka förluster för de svenska damerna som jag hade trott. Men det var ju inte långt ifrån. Fast det var inte långt ifrån tre vinster heller i ärlighetens namn. Jag vet inte vad jag ska tycka om de tre första matcharna. Laget har inte spelat bra. Det känns krampaktigt och flera i laget verkar vara ur form eller ser det ut som de har tappat självförtroendet. Men samtidigt så spelar man jämnt med Danmark och slår Serbien. Fast det är helt och hållet Felippa Idéhns förtjänst. Hade hon inte storspelat så hade det inte blivit några vinster mot Polen och Serbien. Lite synd att hon inte kom in tidigare mot Danmark, då hade det kunnat bli ytterligare en vinst.
 
Johanna Ahlm hyllade signell före EM och sa att han var en bra tränare och en bra match-coach. Jag är inte lika övertygad. Framförallt inte när det gäller coachandet. Jag tycker att han reagerar alldeles för sent när det går dåligt. Och jag kan inte tycka att landslaget gått framåt under hans ledning. Frågan om han är rätt person för jobbet. Ett rätt tränarval kan annars ha stor påverkan. Det är bara att se hur Hollands tidigare tränare Henk Groener lyft det tyska damlandslaget.
 
Nu börjar mellanrundan. Har svårt att tänka mig att Sverige slår Ryssland och Frankrike. Men en vinst ikväll mot Montenegro känns alls inte omöjligt trots förlusterna i träningsmatcherna före EM. Vilka som går till semifinal från mellanrundan verkar rätt öppet. Det hade varit kul om Frankrike missade. Tycker att de spelar en andefattig handboll. Det hade varit kul om också Norge missar och så ser det ju ut att bli efter förlust både mot Tyskland och Rumänien i gruppspelet. Norges försvarsspel fungerar konstigt nog dåligt och framåt saknar man Nora Mörk. Jag tippar Rumänien, Holland, Ryssland och Frankrike i semifinal. Vem som vinner har jag ingen aning om men jag gisar att det blir Rumänien.
 
Herrarnas elitserie är ovanligt jämn. Det är bara trevligt. Och konstigt nog gick Lugi upp till en tillfällig serieledning igår. Som vinröd gläds jag men jag är i ärlighetens namn överraskad. Det trodde jag inte om Lugi i år. Men Lugis försvarsspel börjar bli riktigt bra i år också, trots alla pygmeer i försvaret. Och framåt går det överraskande bra. I alla fall när Alfred Jönsson har sin dag. Anders Hallberg har också inlett säsongen alldeles lysande. Det var ett tag sen han var lika bra. Vem vet det kanske kan bli en topp-fjärdeplats i år, trots allt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Marco

Vi saknar lite slutspels snack här i bloggen! kämpa!
FORZA LUGI! / MARCO

2019-03-29 @ 09:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0