Fall framåt

Efter den totala förnedringen mot Portugal var det skönt att se att Sverige kunde lyfta sig ett antal snäpp. En vinst igår var ju trots allt inte så längt borta. Lite mer skärpa vid avsluten så kunde det gått vägen. Men skärpan har inte varit där någon gång under EM. Många målvakter har gjort bra matcher mot just svenskarna och det kan inte vara en slump. Precis som Bergerud gjorde igår.
 
Jag vet inte vad jag ska tycka om Sveriges insatser hittills i EM. Jag trodde inte på laget före EM så jag är inte särskilt förvånad, men å andra sidan har det blivit sämre än vad jag trodde. Risken är stor att Sverige inte vinner en enda match i mellanrundat och det skulle vara ett fiasko. Bättre än så borde Sverige vara. Och jag blir inte klok på vad det är som hänt. Laget verkar ha tappat allt självförtroende, vilja och kämparglöd. Det är bara att inse att vi har alldeles för smal trupp. Det verkar som om allt står och faller med några få spelare.
 
Och något måste ju också vara fel i truppen när fyra spelare går iväg på krogen. Det är i högsta grad jäkligt oprofessionellt och det visar att spelarna har stor makt att göra som de själv vill. Känns som om handbollsspelare inte är så särskilt stolta över att representera Sverige. Det verkar lätt att tacka nej till landslaget och svårt att satsa helhjärtat när man väl är på plats i landslaget..
 
EM annars är rätt kul tycker jag. Jag tycker det piggade upp att både Danmark och Frankrike åkte ut direkt. Det är kul att föllja Portugal som mycket väl kan bli ett lag att räkna med i framtiden. Det känns som om de har börjat spela framtidens handboll redan nu. Regeländringen hur man spelar 7 mot 6 börjar förändra handbollen mer än vad man antagligen trodde från början. Jag tycker också det är kul att se hur Kroatien lyft sig i år. De verkar vilja något denna gång.
 
Arrangörerna tycker jag har varit lite väl giriga. Fördelningen av lag var inte sportslig. Biljettpriserna lite väl höga. Och så kul är det inte med de tomma stolarna. Och nu vet jag inte hur försäljningen till TELE2-arena har gått men det var ju att spänna bågen att tro att man kan fylla den arenan.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0