Rond 1 - hur gick det?

Och så hade jag fel i mitt tips. 1-1 i matcher. Ja, Hammarby känns ju inte förvånande. Men det var jädrigt starkt av GUIF att vända. Dessa pygméer på plan visade som vanligt ett fantastiskt engagemang. Jag måste erkänna att jag aldrig trodde att de skulle vinna en endaste match mot Sävehof. Starkt gjort. Nu lär Sävehof ändå gå till final. Jag tror inte att de kommer att vara lika nära att åka ut som Hammarby förra året. Och jag tror att det blir 3-1 i matcher.

Hammarby och Alingsås känns mera ovisst. Micke Åström och Kapelin spikade igen varsin match. Jag skrev förra gången att det inte finns många målvakter som totalt kan spika igen på det viset som Kapelin gör ibland, men Micke Åström är också en sådan målvakt. Jag tror fortfarande att Hammarby tar finalplatsen i kraft av större rutin och för att Micke Åström är jämnare än Kapelin.

Och så har Jessica Almenäs skadats. För min del hoppas jag att hon inte återkommer i rutan. Har så svårt för klämkäcka och hurtiga jävlar i rutan. Då är det bättre med Axnérs sävliga och lite alkisliknande utseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0