Så fel man kan ha

Och jag som trodde att GUIF skulle förlora i tre raka. Och så lyckas GUIF kriga till sig ännu en hemmavinst. Imponerande. Och vilken härlig publik! Har aldrig sett en hall så klädd i hemmalagets färger. Förutom en liten gul klick på ena kortsidan var hallen helt röd. Snyggt! Och något som andra klubbar borde ta efter.

Och vilken hyllning att tacka hemmalaget för säsongen genom att stå upp sista fem minuterna!

Men GUIF visade också precis som Alingsås senast dåligt omdöme. Är det en ny trend i Sverige att spela över gränsen? Men tycker fortfarande att Alingsås var värre i helgen. Jag är övertygad om att det var medvetet och planerat.

Jag har fått en kommentar att det är Hammarbys version att Pilfalks tandskydd gömdes av en Alingsås spelare. Och så är det naturligtvis. Har svårt att tänka mig att någon från Alingsås skulle komma fram och erkänna. Och har inte heller sett någon dementi från Alingsås än. Jag kan ha blivit lurad av Hammarby, men jag väljer att tro att det är sant. För det låter som en märklig historia att hitta på och gå ut i pressen med.

Hur går det nu i de femte? Det vete fan. Nu känns det rätt öppet. Min magkänsla säger att det blir GUIF och Alingsås i final. Så antagligen blir det Hammarby mot Sävehof.

Förresten, är inte dagens domare ett ojämnt par? Nu har jag inte koll på vem som är vem, men känns inte den längre och ljushårige betydligt duktigare än den kortare mörkare?

Kommentarer
Postat av: Emme

Tyvärr var det ju inte bara vad Hammarby sa, Alingsås tog tandskyddet, det finns ju tom bevis från SVT gällande det.

Tycker att det är konstigt att bara GUIF's fulheter sågs i gårdagens match, för Sävehof spelade lika fult dom.

Dessutom måste jag säga att det beror mycket på flata domare. Det är för dålig kvalite på domarkåren i Svensk handboll. I en match med domare som har pondus så blir det inte fult spel.

HEJA GUIF!!!!!!

2009-04-29 @ 14:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0