Hallå

Vad är det med Alingsås helt plötsligt? Ännu en förlust och dessutom på hemmaplan. Vad är det som händer? Skulle gissa att det handlar om inställning. Kanske är det svårt att motivera sig för spel hemma nu när man varit ute och nosat i Europa. Antagligen är det samma inställning bland supportrarna för 833 åskådare imponerar verkligen inte. Rätt usel publiksiffra, även om de 833 säkert låter lika mycket som en fullsatt Arena i Lund.

Nu tror jag inte att Alingsås kommer att rasa i tabellen, utan man kommer att ligga kvar i topp. Det kommande EM-uppehållet kommer att göra gott.

Och precis som Avbytarbänken är jag tveksam till om Lugi kommer att gå förbi. Jag tror inte att det vinröda laget kommer att kunna behålla sin topp-placering. Nuvarande placering beror nog mer på flyt än på vad man egentligen presterat. Troligen blir det förlust redan i nästa match mot Ystad.

Och så vann Ryssland programenligt mot Frankrike, men det blev svårare än vad jag hade trott. Frankrikes försvarsspel är verkligen bra, precis som franska herrarnas. Matchen avgjordes av fransyskornas oförmåga att vinna utvisningsperioderna och av att man hade fler tekniska fel än ryskorna. Samt att ryskornas försvarsspel är också lysande. Ryssland verkar prenumerera på VM-titeln. Den tredje raka, samt den fjärde under de fem senaste världsmästerskapen. Det imponerar. Tränare Trefilov verkar ytterst osympatisk och olämplig som coach men något måste han onekligen kunna.

Nu närmar sig Lundaspelen. Faktiskt en av årets höjdpunkter. Det är så kul att se alla dessa barn- och ungdomslag från närr och fjärran. Det kommer att bli många besök i idrottshallarna under mellandagarna för min del. Men jag hoppas också få tid över att återkomma till ämnet om domare samt klubbarnas hemsidor.

 

 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0