Sporthallen

Så gick klassiska Sporthallen i Halmstad i graven igår. En rätt märklig byggnad som mer andas kultur än sport. Första gången jag var där så trodde jag att jag kommit fel och hamnat i stadens kulturhus. Men när man väl satt i bänkarna så imponerades åtminstone jag av den häftiga akustiken.

Men för Drotts framtid är det nya bygget livsnödvändigt. Drott levde kvar för länge i det förgångna och var faktiskt riktigt nära att åka ur de se senaste säsongerna. Men nu verkar framtidstron och glöden återkommit. Inte minst avspeglas det i dagens unga Drott. Vilken härlig handboll man spelar i sina bästa stunder.

Segern igår var solklar. Men hur skulle det gå utan Stephen Nielsen. Han är helt klart Drotts bäste och viktigaste spelare. Vilket lyft han gjort denna säsong. Men Gunnar Stein Jonsson och Magnus Persson går inte heller av för hackor. Vad månde bliva av den sistnämnda? Vilket skytte!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0