Ystad IF

Får då och då kommentarer om att denna Lundablogg är för kritisk mot Ystad och Winther. Jag tycker inte att jag är för kritisk. Kanske mer besviken. Jag trodde innan säsongen att laget, tillsammans med Alingsås, skulle dominera serien. Men egentligen är det bara mot Alingsås som man visat sin stora potential. Jag skulle gissa att även ledningen i Ystad IF också är besvikna. Det borde man nog vara. Men som sagt vi är bara halvvägs och Ystad kan mycket väl komma tillbaka. Jag tror fortfarande på dem i slutspelet.

Vad gäller Winther så tycker jag att han är mycket kompetent. Vem är mer kunnig i elitserien? Men jag hävdar att han har brister i själva matchcoachningen. Att han har svårt att vända matcher där det går dåligt för Ystad.

  

Kommentarer
Postat av: !

OK, jag har nog missförstått en hel del och efter RIK-matchen så måste jag ändra min inställning och medge att Ystad är väldigt ojämna trots allt. Förlust mot RIK var inte bra.



Fortsätt med en mycket bra blogg med ännu mer om skånsk handboll.

2009-12-19 @ 11:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0