Midsommarfirande på gång

Nu vänder det igen och mörkare tider väntar. Tråkigt för många men mörkare tider är också handbollstider. Det finns alltså hopp.
 
Fast egentligen så är det handboll nästan hela året numera. Framförallt proffsens program är för hårt. Spelarna blir slitna. Kanske har klubbarna för mycket inflytande i handbollsvärlden. Jag är rädd att man tänker för kortsiktigt när man i det närmaste utför rovdrift på sina spelare.

Naturligtvis är det så att både EM och VM borde spelas under fler dagar. Det gynnar inte produkten handboll att låta slitna spelare spela för många matcher på för kort tid under mästerskapen. Kvaliteten blir lidande. Det måste till en ändring. Kanske skulle man göra som i fotboll att låta mästerskapen gå under sommaren när det är uppehåll i seriespelet. Så som det sker i OS.

Nu tänker denna blogg hålla midsommarstängt och återkommer på måndag i nästa vecka. Vill samtidigt passa på att tacka mina trogna läsare. Ni är förvånansvärt många och besökssiffrorna är så stabila att jag misstänker att det är samma läsare som går in dag efter dag. Det värmer i själen att det finns ett antal människor i hela landet som tycker att den här bloggen trots allt är läsvärd. När serierna börjar igen till hösten så ska jag anstränga mig så att läsvärdet ökar ännu mer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0