Klimax

Och så är det äntligen dags! Det har varit en lång resa från september i höstas innan vi äntligen är framme vid finalspelet. Om jag tittar på herrarna så har säsongen bjudit på ovanligt många jämna matcher, framförallt var semifinalspelet en riktig rysare. Nu när jag tittar tillbaka så tycker jag att årets säsong har varit en av de bästa de senaste 10 åren.
 
H43 var väl den största överraskningen. Laget drabbades av hybris och knäcktes mentalt. Jag såg matchen hemma mot Alingsås där jag tror början på raset uppstod. Man hade full koll på matchen till Anton Månsson blev skadad och sen vände Alingsåsarna i slutet. Då kunde man faktiskt börja känna att H43 började tvivla på sin egen förmåga. En annan negativ övveraskning var Skövde. Hur står det till i föreningen egentligen?

Andra överraskningar, men mer positiva, var GUIF och Alingsås. Kul att det blev ett helt nytt finalpar.  

Däremot var det inte särskilt förvånande att IFK Ystad och Tumba åkte ut. Men jag måste erkänna att jag trodde i somras att IFK Ystad skulle klara sig kvar.

Damernas serie var mer som det brukar. Sävehof är alldeles för överlägsna, men jag undrar om Bagarn kommer att kunna förvalta spelarmaterialet.

Här gick Lugi sämre än väntat. Hade trott att de skulle landa bland de fyra bästa. Kanske räcker inte Niklas Harris till, trots allt.

Eslöv som får tillbaka Ola Månsson nästa år var däremot en positiv överraskning. Ska kul att se hur det går nästa år.

Men det är väl troligt att nästa års fyra bästa lag blir: Sävehof, Skuru, Skövde och Västerås.

Ja, nu är det snart dags för Globen. Nu börjar handbollsfesten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0