Smäll på fingrarna eller kanske inte ändå

Jag har fått några kommentarer om från ett som det verkar initierat håll om att H43 inte har några svarta löner och att man visst blivit granskad av Skattemyndigheten under 2008, utan att man hittat något oegentligt.

Om det är sant så är jag den förste att gratulera H43. Ni skall i så fall ha all heder av att ni slutat med detta oskick, som oavsett dementier har förekommit tidigare. Det gagnar både H43 och handbollen som helhet. 

Men man är nog väldigt naiv om man tror att svarta pengar inte förekommer i handbolls-Sverige. Det lär förekomma ett bra tag till. Egentligen tycker jag att idrotten borde särbehandlas i Sverige. Varför inte ha samma skatteupplägg som i Danmark där man kan gå på artistskatt ett antal år?

Däremot så fick jag ingen dementi om att man slirat med löneutbetalningarna i år. Och jag har faktiskt träffat en H43: are som påstod att han inte fått ut sin lön i tid. Och varför skulle han ljuga om det?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0