Trendbrott

Och så har Sävehof och Hammarby dominansen brutits. Rätt fräckt! Alingsås hade en imponerande urladdning igår och vann ju enkelt. GUIF fick däremot kämpa mer för sin seger, men det är också imponerande på sitt sätt. Före semifinalspelet så var jag, och jag tror inte jag var ensam, rätt säker på att det skulle bli Sävehof och Hammarby i final. Jag tänkte att bl a dessa lags större slutspelsrutin skulle fälla avgörandet, men så visade det sig att entusiasm skulle slå erfarenhet.

Men jag är lite glad att min magkänsla inför sista omgången ändå visade sig ha rätt.

Finalen blir jämn, men jag tror att Alingsås ror hem mästerskapet. Nollan trodde på GUIF igår, men jag tror att Alingsås större fysik blir avgörande. Fast Bliznac brukar ju inte göra mål på bortaplan och Globen får ju räknas som bortaplan, så helt säker är jag inte.

Och så kan jag inte låta bli att tycka att det är en skandal att Marcus Ahlm inte spelar i landslaget. När man ser honom spela i Kiel så undrar jag om det finns någon bättre mitt 6:a i världen. Jag hoppas det går att övertala om honom att ställa upp för fosterlandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0