Gårdagens match

Tänkte säga något om matchen igår. Det var ju en rätt svängig match där Malmö ryckte ibörjan och kanske hade kunnat döda matchen om man inte hade slarvat så pass mycket som man gjorde. Sen segade Drott sig ikapp för att rycka loss med en 5-måls ledning innan Malmö kom tillbaka och kunde fixat oavgjort med en straff i slutet av matchen.

Överlag så tyckte jag att det slarvades för mycket, från båda lagen. Malmö borde ha kunnat vinna matchen, men det var ju märkligt att se hur de körde fast anfallsmässigt. Varken Calle Sjödin eller Sebastian Geissler gjorde någon stormatch. Drotts ungdomar är verkligen härliga att se när de inte fegar utan vågar gå för fullt i lägena. Drotts handboll kändes trots allt mer modern än Malmös.

Kul även att se de båda coacherna. Proppens lugna och analytiska sätt jämfört med Sivertssons mer engagerade. Jag tycker nog att Sivertsson vann matchen precis som laget gjorde.

Malmö som storklubb kändes avlägset med strax över 1000 på läktarna. Antagligen ville några hellre sitta hemma och se på tv. Märkligt sätt att stötta sin klubb.

Och dagens presskonferens var kanske lite av ett jaså. Fast jag gillar ändå idén med Slaget i Malmö. Det är bra att man vågar prova nya grepp. Det är ju det som vi hela tiden efterlyser i svensk handboll. Men tyvärr tror jag inte att det kommer så många åskådare till dubbelderbyt som man hoppas på. Men friskt vågat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0