Rolig omgång

Veckans matcher var både roliga och behövliga för spänningen. Torsdagens tre skånevinster gjorde kampen kring tabellens olika streck mer intressant. OV kan kanske undvika nedflyttning, trots allt. Kristianstad är inte borta från slutspelet och Ystad visade styrka och kanske äntligen kan börja utmana Alingsås. Överhuvudtaget var det en bra vecka för Skåne med enbart en tappad poäng i den kanske starkaste insatsen, H43 borta mot Alingsås.

GUIF lever farligt. Men jag har svårt att tänka mig att de åker ut. Men frågan är om tränarna sitter säkert. Nu får vi se om de kan vinna över ett pånyttfött OV hemma.

Det ska också bli intressant att se om Kristianstad kan rubba H43 borta i nästa match.

En bra värdemätare är Ystad mot Lugi. Men jag tror att Ystad vinner, om nu inte ännu fler blir sjuka Ystad. Lugi brukar ha svårt mot lag från sydkusten.

I prestigekampen Hammarby mot Alingsås bör Alingsås vinna. Jag tyckte att Hammarby var bleka mot Lugi senast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0