Torben Winther slutar

Jag har i denna blogg småhackat på Ystad IF och Torben Winther. Som svar har jag fått några kommentarer om att hans ställning i Ystad är stark. Men idag publicerar HEH beskedet att Torben Winther och Ystads IF är överens om att Winther slutar som chefstränare i klubben efter säsongen 2009/2010. Nu vet jag ju inte om Winther självmant vill sluta, men när Ystads ordförande Per-Olof Lind går ut och säger att: "YIF har etablerat oss i Elitseriens toppskikt så nu är det dags att ta nästa steg. Nu vill klubben ha in en ny tränarprofil som kan hjälpa oss med detta". Så kan man ana att jag inte var ensam att tycka att Winther borde ha kunnat få ut mer av truppen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0