Boden Handboll IF

Mitt nya favolag Boden Handboll IF förlorade första matchen, derbyt mot Bodens BK med tre bollar. Lite surt antar jag. Jag önskar bättre lycka mot Sundsvall i helgen.

Jag fick ett intressant mail från Boden Handboll. Det är som jag trodde en nybildad klubb och skälet till att de existerar är, om jag förstod saken rätt, att spelarna/ledarna kommer från klubbar som inte ville satsa på damhandboll. Och det är ju ett vanligt fenomen i svenska klubbar. Minns när H43 förra gången hade ett hyfsat damlag och pengarna inte räckte till för både ett herr- och damlag i de högre divisionerna. Då lade man naturligtvis ner damlaget. Annat är det i Danmark där damerna, åtminstone under de senaste 10-15 åren, har haft bättre betalt och större publik än herrarna.

För egen del så ser jag gärna på damhandboll, även om jag som många andra skriver mest om herrar. Jag tror att svensk damhandboll kommer att ha många bra år framför sig. Landslaget har flera unga och intressanta spelare och kommer bara bli bättre och bättre.

Jag ska försöka att skriva mer om damhandboll än vad jag gör. Det gäller att stå emot alla handbollsfantaster som bara är intresserade av herrarnas handboll. Och dessa förvånansvärt många.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill bara säga att denna blogg numer är riktigt läsvärd med egna tankar och funderingar. Fortsätt så och följ inte avbytarbänkens format med nyhetsupprepning.

2009-10-10 @ 08:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0