Domare som arbetstagare

HEH oroar sig fortfarande för att Tingsrätten eller Arbetsdomstolen kommer att döma till Sandblom/Janssons fördel mot SHF. Och att domare därmed kommer att likställas med arbetstagare med allt vad det innebär.

Jag förstår fortfarande inte oron. Arvodestagare är en etablerad roll som jag knappast tror kommer att omvärderas. Det handlar i förlängningen inte bara om handbollsdomare utan om alla andra arvodestagare i samhället oavsett om det handlar om idrott eller andra områden som t ex valförrättare.

Kan inte tänka mig att allt detta rivs upp. Och jag förstår inte varför inte HEH ligger lågt i frågan. Varför dessa panikartade artiklar? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0