Ranking

Nu har som bekant Avbytarbänken börjat presentera sin ranking med lagen i "ingenmansland". Platserna ges till Skövde och H43. Jag kan hålla med Avbytarbänken om att serien i år känns ovanligt svårtippad. Dock skulle jag vilja tippa Skövde och H43 snäppet längre ner än Avbytarbänken. Den observante kan då se att jag ändrat mig sen mitt första förslag till ranking. Mitt nya förslag kommer inom kort, troligen i helgen.

Jag har fått en kommentar i mitt inlägg om Prologen dag 4. Signaturen "En reflektion" säger att O/V kommer att floppa, Lugi kommer att bli topp 6 och att man ska se upp för HK Malmö samt IFK Kristianstad. Och han/hon hävdar dessutom att Ystad IF kommer att ligga i topp. Han/hon nämner att ingen verkar ha upptäckt att Ystad IF spelat med två uppsättningar i Prologen och inte med alla sina bästa på plan samtidigt. Kan hålla med om en del. Tror fortfarande inte att Lugi blir topp 6. De har för tunn trupp och spelar allt för lite strukturerat. H43 kommer att få svårt. De har tappat i slagkraft och jag hävdar fortfarande att Pelle Käll inte håller måttet. HK Malmö och IFK Kristianstad blir bästa nykomlingar. Och Ystad IF blir ett topplag. De borde bli bäst men jag har börjat tveka.


Kommentarer
Postat av: En reflektion

Vi har delade åsikter om Lugi. Svårt lag att placera. YIF har tunnt men kompetent lag. Når topp 4 men klarar inte sig med de målvakter de har samt tunnt skytte på H9. Max seminfinal. Bibehållen trupp och en hemvändande målvak(Anders Peresson eller Mattias Andersson) räcker för SM-guld.

2009-09-08 @ 19:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0