Utmaning

Avbytarbänken verkar ha utmanat mig. Vem av oss kan förvalta sin hundring bäst? Det bör vara Avbytarbänken som verkar vara betydligt mer insatt i handboll än jag. Men jag ska göra ett försök. Nu vet jag inte riktigt hur Avbytarbänken har tänkt sig reglerna, om man måste satsa hela hundralappen eller om man kan nöja sig med delar av den en omgång eller rent av hoppa över en omgång. Men jag antar att det helt enkelt handlar om att förvalta hundralappen på valfritt sätt och sen får vi se hur länge den räcker eller i bästa fall hur mycket den har vuxit när säsongen är över. Vi får väl räkna bort första omgången, även om jag lyckades bättre då.

Så här ser andra omgången ut:
  2009-09-27 2 16:00 Hammarby IFK Skövde Eriksdalshallen
  2009-09-27 2 16:00 Ystads IF Sävehof Österportshallen
  2009-09-27 2 17:00 HK Malmö OV Helsingborg Baltiska Hallen
  2009-09-27 2 17:00 H43 Guif Fofsparbankarena
  2009-09-27 2 16:30 Drott Halmstad Lugi Halmstad Sporthall
  2009-09-27 2 18:00 LIF Lindesberg Alingsås Idrottshuset, örebro
  2009-09-28 2 19:00 Redbergslid IFK Kristianstad Lisebergshallen


Några matcher känns rätt ovissa. Hur tror jag nu att det går? Följande blir vinnare:

Hammarby
Sävehof
Malmö
Guif
Drott
Alingsås
RIK

Men den här gången tror jag inte att jag får så många rätt.

Jag väljer därför att inte satsa hela hundralappen i denna omgång.

Jag satsar 40 kronor på fyra tripplar med Hammarby, Sävehof, Drott och Alingsås som vinnare. Och så 10 kronor på att Kristianstad skräller. Allt på Svenska spel. Jag ser fram emot Avbytarbänkens val.


Kommentarer
Postat av: Realist

Att Rustans gosskör skall komma vinnade från Österporthallen känns helt främmande. Jag sätter min hundring på ystadseger!

2009-09-26 @ 15:18:10
Postat av: Avbytarbänken

Ungefär så. Avbytarbänken kommer spela ett spel(singel, trippel, trippelsystem, vinnare, över/under, och vad övrigt svenska spel har att erbjuda) per omgång. Insatsen varierar, men det gäller att förvalta hundringen så bra som möjligt.

2009-09-26 @ 20:26:43
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se
Postat av: Gambler

En fyrling för den sanne gamblern som ger hela 15,82:



Sävehof

LIF

Drott

RIK



Och vill man dubbla detta så kan man ju slänga in GAIS mot Örebro också... ;-)



Tror att Rustans gosskör kan ge fyllesångarna från Ystad en riktig lektion idag.

2009-09-27 @ 13:26:20
Postat av: Hes

Fyllesångarna? Tillsammans med Kristianstad och Eskilstuna Sveriges bästa publik. Minns Partillebohallen när ystads bussar äggades, Hammarstrand överfölls från läktaren, Carlén förtalades med banderoll och en fd klack sjöng att de skulle våldta motståndarnas morsor. Anmälningar tystades ner.

2009-09-27 @ 15:20:55
Postat av: Realist

Som väntat i Ystad. Den som tippade Sävehof har nog ingen koll på betydelsen av Fahlgrens flytt. Nu har förortsgänget endast två klasspelare i Forsberg och Jakobsson medan Ystad har gjort klassvärvningar till en redan bra trupp. Skillnaden var enorm ikväll. Gött med extra kaffepengar dessutom. :)

2009-09-27 @ 19:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0