Ystad vann

Och Ystad vann, precis som några Ystadbor kommenterat i bloggen. Verkar ha varit en riktigt bra match med mycket kamp. Ystad blir nog att räkna med trots allt. Jag trodde på dem som serievinnare en månad före säsongsstart men sen började jag tänka på tränaren och Ystad förr inte gått hela vägen enda fram. Och så blev jag nog påverkad av att många andra också inte riktigt trodde på Ystad. Men vi får väl se hur det ser ut i april.

Båda Lundalagen ligger i botten. Inte särskilt förvånande. De kommer att få det svårt. Hur mycket publik kommer man att tappa?

Lugi utan Kim Ekdahl (och hur länge är han borta? Stämmer ryktet om att han är borta till mars?) har inget att falla tillbaka på anfallsmässigt. Vad har man sysslat med på träningarna? Och Zanotti verkar mer fokuserad på sin egen person än laget. Och är verkligen Sandgren riktigt frisk? Han ser minst sagt anorektisk ut. Jag tror inte heller på det här med dubbla tränare. Någon måste ha huvudansvaret.

H43 har för dålig kompetens i laget. Och en tränare, som även om han är kompis med Axnér, inte håller måttet. 

Och hur går det med hundring? Mina satsade 40 kronor på triplarna gav 11 kronor i vinst. Jag grämer mig att jag inte valde H43  istället för Ystad. Nu har jag en satsad 10: a kvar på att Kristianstad skräller. Missar jag den så är mina 100 kronor uppe i 101 kronor. Inte så lysande precis, men går den in så har jag däremot 127 kronor.

Dessa lag trodde jag som sagt skulle vinna:

Hammarby-rätt
Sävehof-fel
Malmö-rätt
Guif-rätt
Drott-rätt
Alingsås-rätt
RIK-?

Hittills bara ett fel alltså.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Lägg till att Rustan, Fritzon och några till skämde ut sig rejält igår. Hur länge skall detta accepteras utan åtgärd? Hade Rustan tränat någon annan förening än HEH´s gullpojkar så hade han varit avstängd för länge sedan.

2009-09-28 @ 12:56:40
Postat av: Avbytarbänken

Sluta kasta obefogad skit på HEH. Bestraffningsärenden sköts av domare, delegater och SHF.

2009-09-28 @ 13:01:30
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0