Försäsongstider

Nu avlöser träningsmatcherna varandra. Den ena träningsturneringen efter den andra kör igång. Frågan är vad man kan utläsa av träningsmatcherna? Minns H43 som förra eller förrförra säsongen gick som ångvält under försäsongen för att sedan totalhaverera i serien. Men ändå. Det känns som om Sävehof och Drott blir starka i år också. Hammarby och H43 däremot får svårt. Undrar om inte Aranäs kan överraska i år. Atterhäll och Linders är inga dåliga värvningar.

Men det är rätt segt att behöva vänta två veckor till innan det kör igång. Undrar förresten hur årets nyhet med poolindelningen under hösten. En nyhet som jag inte gillar även om jag förstår att klubbarna vill ha fler matcher och därmed även mer intäkter. Men jag kan inte hjälpa det. Jag tycker det är osportsligt när alla inte möter alla i lika många matcher. Vill man ha fler intäkter så skulle man kunna satsa på att bli mer professionella i klubbarna. Att behöva gå ner till klubbarnas kanslier och betala kontant för att få sina säsongskort känns ju inte särskilt modernt.

Inom kort tänker jag göra som förra säsongerna och sticka ut hakan och tippa hur lagen placerar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0