Dagen efter

Kul att läsa de norska kommentarerna efter förlusten igår. De är rätt chockade och verkar inte fatta vad som hände igår. (Och det gör väl inte jag heller egentligen).

Norrmännen hittar i första hand förklaringen hos domarna som de tycker var dåliga och så var det ju det där med magsjukdomen. Domarna var ovanligt opartiska tyckte jag, så det är inte konstigt att norrmännen tyckte att de var dåliga. Norskorna är väl vana att få domsluten med sig kan jag tänka mig. En annan förklaring är kollektiv kollaps. Men några nämner att Sverige var taktiskt duktiga och att Norge gick i fällan. Men ingen har hittills sagt att de är underskattade Sverige (vilket jag tror är ett av de troligaste skälen).

Svenskorna bör ha skaffat sig ett bättre självförtroende under turneringen. Samtidigt som Frankrike och Ungern bör ha blivit skakade av Sveriges vinst. Det gör det säkert lättare att vinna den match som krävs för chans till medaljer.

I kväll ska det bli intressant att se om Danmark klarar av Ryssland. Det blir en bra värdemätare för det danska laget som börjat lite skakigt, trots tre raka vinster.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0