Idiot

Det svider lite men jag är utan tvekan en idiot.

När Bagarn och Johansson tog över landslaget så trodde jag inte att det skulle gå särskilt bra. Jag trodde inte på dubbelkommandot och jag var tveksam till Bagarn. Och så för båda damlandslaget till en historisk EM-final. Hur fel kan jag egentligen ha?

Jag har haft svårt att se Linnea Torstensson storhet. Hon har gjort mig så irriterad så många gånger. Det är lätt att det blir så när hon har alla förutsättningar att bli en internationell storstjärna, om det inte var så att psyket hindrade henne. Och så går hon in och fixar nästan på egen hand både en semifinal- och finalplats. Hur fel kan jag egentligen ha?

Jag har tyckt att damlandslaget saknar bra målvakter. Och så börjar både Kain och Grubbström storspela under EM. Hur fel kan jag egentligen ha?

Kul att ha en blogg och tycka en del om handboll och sedan ha totalt fel. 

Men jag är så otroligt glad idag att tjejerna fixade en finalplats. Det känns så jäkla skönt. Nu ska vi bara slå Norge ytterligare en gång så är inte bara VM-platsen klar, utan även OS-platsen. 

Men jag fattar fortfarande inte riktigt vad som hänt med det svenska landslaget. Helt plötsligt har de blivit riktigt stabila både i anfall och försvar. Hur kunde det bli så här? Och när hände det? Men jag tror vi ser början på flera år av framgångar för det svenska damlandslaget. Det är inte bara så att vi helt plötsligt fått ett bra lag. Vi har också flera talanger som knackar på dörren.

Lite oroväckande är det dock att domarparet i morgon blir det danska paret Martin Gjeding och Mads Hansen. Samma par som gav Wiberg ett rött kort redan i första halvlek mot Frankrike. Får svenskorna inte smälla på mot norskorna så lär det inte bli en vinst.

Kan inte låta bli att vara lite skadeglad. Danmark har varit helt säkra på en finalplats och en vinst över Norge och så blir de nästan totalt utspelade av Norge. Kan tänka mig att Danmark idag är ett land i sorg. Danmark är ett litet land med ett märkligt behov av framgångar och som tappar omdömet förvånansvärt ofta. Det känns skönt att Sverige får en högre placering än Danmark i deras eget EM. 

Till sist måste jag bara säga att Axnér är lika bra som expertkommentator som bloggare. Han innebär ett lyft för handbollen i TV4.



 


Kommentarer
Postat av: Nelliesmamma



Hahaha, jag vill absolut hålla med om dina synpunkter om Linnea, jag har velat ha med Anna Olsson istället. Hon skulle ju inte backa i nåt läge iaf. Sen vips och hux flux kliver Linnea fram och är en världsstjärna. SKÖNT när man har "fel" ibland!!



Men jag tycker inte att en blogg är till för att skriva/ha "rätt" åsikt alla gånger, det är ju för att lufta desamma man har bloggen! Inte sant?



Just det, jag håller med om målisarna oxå... :)

2010-12-20 @ 13:12:34
URL: http://nelliesmamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0