Lite från Lund

Har satt Aranäs-Sävehof på inspelning. Ser fram emot att se matchen lite senare i kväll. Mötet för några dagar sent var  inte bara jämnt utan också verkligen hett. Det lär bli tufft även idag, men Sävehof tror jag vinner lite mer komfortabelt idag.

Inför Lugi-RIK så trodde jag också att Lugi skulle vinna rätt så lätt. Men så blev det absolut inte. Lugi ska vara glada att de trots allt fick en poäng. Laget läckte som ett såll bakåt och framåt var det inte heller särskilt lysande. Men Lugi kunde också lika gärna ha vunnit. Förstår inte hur domarna kunde blåsa av två av de tre sista Lugianfallen för stegfel. De stegfelen var det bara domarna som såg. Jag förstår att Zanotti skällde ut domarna efter slutsignalen. Måste också ge RIK beröm. Jag gillar deras sätt att spela handboll. Det är så mycket hjärta och vilja.

Lugi var tama igår. Och det gör mig lite bekymrad. Och spelet när man är en man mer har tydligen helt upplösts i atomer. Det är riktigt dåligt. Nu får vi se om laget kommer göra sitt nuvarande traditionella ras efter mästerskapsuppehållet.

Lugis klack var också mesig igår. För att inte tala om publiken. Men inte är Lugipublik sämre på att heja än H43: s.

Jag såg domarparet Jonsson och Mäkinen döma två matcher på raken under veckan. Och inte blev jag särskilt imponerad. Inte bara för att man verkade se saker som ingen annan gjorde. Men mest för att de la en alldeles för låg toleransnivå på matcherna. Spelarna kunde knappt peta på varandra. Det håller inte internationellt.

Lundaspelen gick i mål idag. Inför fler än 2000 åskådare så spelades finalerna i Arenan. Det gick bra för lagen från Skåne som fanns representerade i inte mindre än 11 av 19 finaler. Bästa klubb blev FIF från Danmark som hade lika många finalplatser som Lugi men som vann samtliga. Jag blir lika imponerad varje år att arrangemanget flyter på som det gör. I år hade man förbättrat hemsidan www.lundaspelen.com och det var på tiden. Nu fanns en betydligt snabbare, snyggare och mer lättnavigerad sajt samt t ex möjligheten till live-tv. Lundaspelen växer för varje år, men jag tyckte att kvaliteten på lagen i alla fall de äldre klasserna var sämre. Jag hoppas det var en tillfällighet för Lundaspelen kan inte bara vara en fråga om många lag. Det ska också vara svårt att vinna.

Har fått en påminnelse från en Martin om att jag tappat i kvalitet. Håller faktiskt med. Jag vet inte om jag kan förbättra mig, men jag ska i alla fall försöka. Mitt mål är i alla fall att fortsätta att blogga säsongen ut.


Kommentarer
Postat av: Nelliesmamma

Äh, lägg av nu va?



Kom igen nu alla andra läsare. NÅN måste väl tycka att styrmer är BRA?



Men så skriv det då. Du behöver bara skriva ordet BRA så människan får lite skrivro.



Hörrö, låt inte EN människa få dej att känna dej kass!!

2010-12-30 @ 23:29:34
URL: http://nelliesmamma.bloggagratis.se/
Postat av: olite objektiv!

Tama?? Tycker snart synd om lugi som alltid är tama eller dåliga! de lgger 3a i serien med ett svagare lag än förrom åren! de gör EN svag insats och det är den sista innan uppehållet, kanske dem är slitna? hur e det med alla andra lag? fan var lite positiv nu Sturmer! de vände 24-28 är det inte en styrka??

2010-12-30 @ 23:58:42
Postat av: fp

Handbollen behöver knappast färre röster, utan fler, och Sturmerfoul gör ett mycket BRA jobb här. Inget snack om den saken.

Gott nytt och keep it up.

2010-12-31 @ 00:26:54
Postat av: !

Rankar Stürmerfoul högt. En av de bättre bloggarna och med fokus på handbollens högsäte - Skåne. Tillsammans med IFK Ystads blogg, Lindgren på YA, Skånehandbollen och Brokopp i O/V står man för kvalitén bland Sveriges handbollsbloggar. Lingren bäst, men han gör ju det också som en del i sitt jobb. Flinck på AB också läsvärd, främst då AB har resurser att släppa material tidigt. Övriga Sverige verkar ha total bloggtorka. Skäms över att finalerna skall gå i Gbg i år.

2010-12-31 @ 08:46:46
Postat av: Oskar

Jag menar att Lugis klack gör ett bra jobb och därigenom räddar stämningen. Men det är knappast någon på sittplatsläktaren som drar igång klappande eller så på egen hand. Det upplever jag däremot att vi är ett par trogna H43 supportrar som gör på H43:s matcher!

2010-12-31 @ 11:23:33
URL: http://oskarshandboll.blogg.se/
Postat av: Martin

Underligt att så många tolkar "tappat i kvalitet" som att bloggen plöstligt skulle blivit dålig. Så är det givetvis inte. Då hade jag inte läst alls.



Och du som skäms över att finalerna ska gå i Gbg. Vilken region tog hem det i Malmö förra säsongen? Vilken region tog andraplatserna? Just det - västsvenska lag.



Handbollen är bara het i Skåne när det är derby, och i Sveriges Catalonien(Kristianstad). Skåne ligger fortfarande en bit efter vad gäller sm-chans. Kom tillbaka om några säsonger.

2010-12-31 @ 13:36:21
Postat av: !

"Och du som skäms över att finalerna ska gå i Gbg. Vilken region tog hem det i Malmö förra säsongen? Vilken region tog andraplatserna? Just det - västsvenska lag"



Å vbad f-n har det att göra med själva arrangemanget? Gbg brukar floppa och Scandinavium är ju slite som få arenor. RIK och Sävehof har dåligt me dpublik. Listan kan göras lång. Personligen anser jag att Malmö Arena eller nya arenan i Halmstad vore att föredra. Kanske kan det bli ändring av fördelningen nu när HEH vässas till med nya ledamnöter och Gentzel.

2011-01-01 @ 18:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0