Diverse

Jag får ju då och då på tafsen att jag drar slutsatser för snabbt. Som senast när Avbytarbänken menar att jag inte ska döma ut Markus Enström efter en enda match med några få missar. Ja, jag var kanske lite väl snabb, men kan ändå inte släppa känslan att han kändes lite lättviktig. Fast jag lovar att vara lika snabb med att höja honom till skyarna när han gör en kanonmatch internationellt. Och jag tycker att han är en av våra största talanger och tror att han kommer att bli en stjärna.

Apropå stjärna, så fick jag en kommentar från Ystadhåll om att man bara har två stjärnor: Seifert och Ekberg. Det förvånar mig att man som Ystadsupporter inte tycker att laget är bättre. För visst har man fler spelare än så av högsta elitserieklass.

Har fortfarande svårt att smälta att Zanotti tyckte det var viktigare att snusa än att ta time-out i lördagens match. Hade jag varit Sandgren så hade jag fått hjärnblödning.

Men Lugiklacken var i alla fall den bästa klacken i lördags. Inget av de andra lagen var i närheten tifo-mässigt.

En annan kommentar tar upp en sak som jag också tidigare nämnt i denna blogg. Att Kim Ekdahl mycket väl kan tänka sig att sluta snabbare än vad man kan tro. Det går många rykten om Kim. Vissa säger att han inte gillar handboll, utan bara är intresserad av styrketräning. Andra säger att han vill bli proffs så fort som möjligt. Medan andra hävdar att han tappat intresset och vill sluta. Det är svårt att veta vad man ska tro på, men frågan är om Kim själv vet vad han vill. Jag kan i alla fall konstatera att han fortfarande är alldeles för ojämn.

Kommentarer
Postat av: !

"Apropå stjärna, så fick jag en kommentar från Ystadhåll om att man bara har två stjärnor: Seifert och Ekberg. Det förvånar mig att man som Ystadsupporter inte tycker att laget är bättre. För visst har man fler spelare än så av högsta elitserieklass."



Man tjatar om Ystad som om det är elitseriens Real Madrid. Hammarstrand kan väl också räknas som elitseriestjärna men i övrigt håller spelare visserligen god klass men inte stjärnstatus. Philip Nilsson är en kommande stjärna och Björn Grön har varit het senaste tiden. Målvakterna är medelbra liksom M9, M6 och övriga sexor. I så fall borde Sävehof och AHK vara rena Världslagen. Charlie Sjöstrand har ju tom en agent ;)

2010-02-15 @ 16:58:01
Postat av: En i publiken på Guif-Lugi

Vad det gäller Kim Ekdahl så var han jätteblek mot Guif, mållös och var inte ens nära att göra någon balja överhuvudtaget. Han satsade hela tiden men hans steg i sättning kom ingenstans och han var inte till jättestor nytta för sina lagkamrater offensivt heller. Han var okej bakåt ska dock tilläggas. Känns konstigt att Uffe Sandgren går ut och hyllar Kims insats och att han skapade lägen för sina lagkamrater och att Lugi var på väg ur den dåliga trenden. Det märkte inte jag i alla fall.

2010-02-17 @ 23:44:42
Postat av: vinröd

lugiklacken tackar för berömet. undra bara hur länge vi orkar fortsätta, många kommentarer om att det blir till att flytta till sittplats och vara tysta resten av säsongen om inte laget visar lite mer hjärta. måste ändå säga att matchen mot guif känns som ett steg i rätt riktning och sist man hade tre raka torskar vände man ju på steken ganska rejält. hoppet är det sista ...

2010-02-18 @ 00:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0