Diverse

Ett H43 som har det tufft just nu gjorde en hyfsad match mot Alingsås. Men det kändes som om Alingsås inte gick för fullt eller så var de kanske lite ringrostiga. Segern var aldrig hotad.

En sak gör mig riktigt förbannad. När ens klubb har ekonomiska problem, när laget kämpar för att hålla sig kvar i elitserien, när man verkligen behöver stöd från sina fans, varför ställer man då inte upp? All heder åt de som kom till matchen, men var fan fanns alla andra supporters? Ni borde skämmas! Läktarna gapade tomma och det var nog ingen slump att åskådarsiffran inte nämndes.

Men samma sak gäller Lugis fans. Det är bara en liten klick som verkligen stöttar laget i vått och torrt. Majoriteten kommer bara när det går bra för laget. Jag har så svårt att förstå ett sådant beteende. En sak är säker, de som bara vill stötta när det går bra för laget är inga riktiga supporters.

OV lyfte inte idag med sina nyförvärv. Skövde fick en promenadseger. Det visar att det inte är så lätt att värva sig till framgång. Men det tar kanske tid innan de nya spelarna vuxit in i laget.

Överhuvudtaget var det förvånande stora vinster för Sävehof, Guif, Skövde och Ystad. Det kanske är en fingervisning om vilka lag som det kommer att gå bra för under våren.

Malmö och RIK delade poängen. Undrar om inte Malmö är rätt nöjda med poängen ändå. Med tanke på skadorna på Sjödin och Pecikoza så var man nog lite oroliga för hur man skulle kunna prestera under dagens match.

Till sist måste jag säga något om experterna i Handbollskanalen, Mårtensson och Rudenström, och deras diskussioner. Jag tycker de är lite för politisk korrekta. De har svårt att sätta ned foten och säga vad de egentligen tycker. Det blir alldeles för mycket av "Å ena sidan.... och å andra sidan.....". Jag vet inte om det handlar om ett missriktat försök att vara objektiva eller om man rent av inte vågar stöta sig med någon. I senaste diskussion var det också nästan lite komiskt att höra att varje ämne var en svår nöt att knäcka. Då lyssnar jag hellre på Axnér som visserligen inte alltid har rätt men som vågar säga vad han verkligen tycker.

Under diskussionen i Handbollskanalen om det är för många skånska lag i elitserien så nämndes att Lund inte kommer att kunna ha två elitserielag i framtiden och att det bara borde finnas ett elitserielag i Lund om man vill nå framgångar. Nu kan det ju visserligen bli så att vi bara har ett elitserielag nästa år, men annars tror jag att det just är rivaliteten mellan Lugi och H43 som är motorn för handbollen i Lund. Skulle H43 och Lugi slås ihop så tror jag inte att det skulle innebära större framgångar. Däremot så tror jag att antalet ungdomsspelare och sponsorpengar skulle minska. Resultatet skulle alltså bara bli en enda klubb som ligger på samma nivå som dagens två. Så jag hoppas aldrig att det blir en sammanslagning.




Kommentarer
Postat av: Jadå

"All heder åt de som kom till matchen, men var fan fanns alla andra supporters? Ni borde skämmas! Läktarna gapade tomma och det var nog ingen slump att åskådarsiffran inte nämndes.



Men samma sak gäller Lugis fans. Det är bara en liten klick som verkligen stöttar laget i vått och torrt. Majoriteten kommer bara när det går bra för laget. Jag har så svårt att förstå ett sådant beteende."



Håller med! I Ystad trotsade över 1500 snökaoset och ordnade feststämning i ÖP-hallen. Mängder av anmälda till Arenan i Malmö och man hoppas fylla tio (!) bussar till.



Själv såg jag ett toppat Ystad köra över stackars LIF. Seifert måste tappat 5 kg under uppehållet och vilken uppvisning han bjöd på. Landslagsmässog på V9!!

2010-02-03 @ 22:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0