Rykten på stan

Kommer Dalibor att spela i Lugi nästa år? Det är frågan det snackas om i Lund. Det hade ju verkligen varit en kanonvärvning av de vinröda. Och det är antagligen inte helt omöjligt att ryktet blir sant, vi får se vad som sägs på dagens presskonferens. H43: s beslut att använda Glasmästarns pengar till att betala räkningar istället för att hyra in spelaren från Spanien i vintras verkar gynna Lugi. Nu får Lugi även de pengar som Glasmästarn hade vikt för H43 och då har man kanske råd med Dalibor.

En värvning av Dalibor gör det inte precis lättare för mig att säga att jag hade rätt när jag skrev att jag trodde det skulle gå dåligt för Lugi nästa år.

Undrar dock varför Dalibor vill vända hem. Han skulle ju trots allt kunna tjäna mer utomlands.

Igår så värvade Lugi också H43: s målvakt Linus Persson. Känns väl lite så där, även om han är en stor talang. Jag hade hellre sett att Lugi värvat en mer rutinerad spelare. Målvakterna börjar kännas som Lugis svagaste lagdel.  

Värvningen visar också att H43 har stora ekonomiska problem. Det blir ingen fortsättning med den danske M6: an Christian Olesen, mannen som verkar lida av någon bokstavskombination. Så lägger man både Olesen och Persson till de tidigare spelarförlusterna, så börjar det kännas tungt för de blå eftersom man antagligen inte har råd att värva så mycket nytt. Jag har försökt undersöka läget och det verkar som om man kommer att satsa på sina egna juniorer. De är visserligen duktiga men steget till seniorer är stort. Jag tycker det börjar se mörkt ut inför nästa säsong. Frågan är om man kommer att kunna hålla sig kvar. Det har varit tal om en värvning av en svensk kantspelare från norska ligan, men den affären börjar kännas osäker.


Kommentarer
Postat av: Generalen

Har H43 det tufft ekonomiskt? Gjorde plus reslutat förra säsongen enligt skånskan idag.



Sen att man lyfter upp sina egna junior är väl kanske en långsiktigt lösning vilket inte många förstår då dom är alldeles för kåta på SM-final. Inkl. dig som ser Dalibor som en bra värvning, men rent ekonomiskt måste det vara katastrof för en klubb som gjorde sämre resultat än H43 förra säsongen.

Sen ska Lugi ha en sexton manna trupp kommande säsong, antagligen för att ni inte har råd med mer.

2010-06-04 @ 08:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0