Lite mer om Lugi

Och så har Kim Ekdahl du Rietz tackat nej till 4-nationsturneringen i Norge. Det är inte första gången. Undrar hur stort Staffan Olssons tålamod är. Men nu får i alla fall Bliznac chansen igen. Undrar om han vågar ta för sig den här gången.

Och så har jag läst Lugis pressmeddelande om Ulf Sandgren några gånger. Jag får lite märkliga vibbar. Är det spelarna som väljer vilken tränare laget ska ha? Det känns som om de har väldigt stort inflytande. Frågan är om det är vettigt. Jag tvivlar på spelarnas omdöme. Om spelarna får välja mellan en jobbig och tuff tränare som kan leda dem till SM-guld, och en som är trevlig och rolig men som inte kommer att fixa ett slutspel, så tror jag att de skulle välja den sistnämnde.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0