Om bloggande

En reflektion. Det är lite konstigt att läsarsiffrorna ökar när jag skriver något som retar upp folk. Man skulle kunna tro att folk hellre vill bli förbannade än glada. Fast det är antagligen inte det som det handlar om. Skriver man något som gör folk upprörda så har man antagligen också skrivit något som sticker ut och skapar debatt. Och det är mer intressant att läsa än något som är slätstruket och diplomatiskt.

Men jag hoppas inte att jag uppfattas som någon som provocerar för provocerandets skull. För det har inte varit min mening. Däremot hoppas jag att jag vågar skriva sådant som kan uppfattas som obekvämt och känsligt. För jag gillar inte att man mörkar saker eller att man av missriktad lojalitet ställer upp på saker som är fel. Jag hackar antagligen mest på Lugi, men det beror på att jag är en Lugifan i själ och hjärta. Jag hackar bara när Lugi gör saker som jag inte tror på. Genom att kritisera och förhoppningsvis skapa en intern debatt så försöker jag hjälpa Lugi till framgång. Men jag är rädd för att det inte uppfattas så i de vinröda leden.

Kommentarer
Postat av: Mitt6

Fortsätt du att skriva precis som du vill och gör. Bry dig inte om att folk misstycker. Jag tycker att det måste debatteras om Lugi och då kommer alltid någon att ta illa vid sig. Sanningen kan göra ont ibland.



Glad Påsk

2010-03-31 @ 17:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0