Skillnaden mellan topplag och svenska lag

Ibland känns det som om skillnaden mellan Kiel, Barcelona mm och svenska lag är gigantisk, men så kan jag ändå notera att Danmark har två lag som går vidare i Champions League. FCK under sin sista säsong som klubb och Kolding går båda vidare. Kolding har dessutom plockat poäng av både Kiel och Barcelona under gruppspelet. Och steget till dansk handboll är stort men inte gigantiskt. Det borde inte vara omöjligt för något svenskt lag att gå vidare från gruppspelet i framtiden.

Och vad hände med Ystad i Eskilstuna? Vi är några bloggare som tyckt att Ystad är väldigt ojämna i årets serie och vi har alltid fått mothugg från Ystadhåll, men andra halvlek igår visar att vi bloggare inte är helt ute och cyklar.

Och vilken vår Guif gör! Och då kan man undra vad de sysslade med i höstas? Är det verkligen bara Pava som är skillnaden?



Kommentarer
Postat av: Röd

Pava är inte hela förklaringen. Får för mig att flera av spelarna var lite slitna mentalt i höstas, våren blev ju som bekant rätt hysterisk i E-tuna och med så unga spelare så...Nu verkar man dock vara i balans både mentalt och fysiskt. Framför allt tycker jag mig se att vinnarskallarna har kommit fram igen. Zacke, t.ex., blir rejält irriterad när han har ett halvdant läge men inte får bollen. Ok, det kanske gäller de flesta elitspelarna, men Guifarna utstrålar på något vis "hit med bollen, jag vill ta ansvar, jag vill vinna". Vad gäller YIF hävdade jag i annat forum redan kring jul att lagets bekymmer är moralen, går det bra går det fantastiskt bra, men går det emot verkar det inte som om vissa spelare tycker att det är värt besväret. Men hittar YIF flytet till slutspelet blir man nog farliga ändå.

2010-03-08 @ 09:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0