45 minuter

Jag hann inte till Kristianstad men fick åtminstone se H43 idag. En riktigt småtrevlig match.

45 minuter, så länge var H43 i ledningen mot Sävehof. Riktigt bra kämpat av de blå, men det gick som det brukar mot Sävehof. En punktmarkering på Zoran och ett fortsatt nötande så gick Sävehof ikapp och förbi.

Sävehof var lite tyngre, skarpare och hade fler att matcha. Men vilken insats Espen Christensen gjorde i H43: s mål. Och hur bra är inte Zoran Roganovic? Han skjuter 80 % av skotten i målvaktens övra högra hörn, men de går ändå in. 

Nu gäller det för de blå att ladda om och vinna mot Hammarby. En förlust och man ligger näst sist.

Jag saknade H43: s unge speaker, Emil Friberg. Var höll han hus?

Jag satt och jämförde H43: s film vid inspringet med Lugis. H43: s känns mer modern. Jag tycker att Lugis är rätt mossig med gamla bilder från den enda gång Lugi vann guld. Men eftersom jag inte gillar Lugis film så lär den ju vara kvar. Hur skulle det se ut om man lyssnade till mig?

Och Kristianstad är fortsatt obesegrade i den nya arenan. Ett tag såg det ut som om Lugi skulle vinna men nu gick det som jag trodde. Och jag är rädd att Drott också blir för svåra på torsdag.

Och att Guif skulle vinna är inte förvånande. HK Malmö får vänta ett tag till på att bli ett topplag.

Men att Alingsås och Ystad inte klarade av att vinna förvånar mig.

Kan det vara så att Ystad med Käll vid rodret inte blir ett topplag i år? Nästa match lär också bli en förlust. Guif borta blir för svåra.

Och vad är det med Alingsås i år? Trodde att man skulle klättra snabbt uppåt efter tränarbytet. Och i nästa match väntar Sävehof. Det blir tufft, framförallt med tanke på vad som hände förra gången de möttes.


 

Kommentarer
Postat av: Blå

Dra inte för stora växlar nu. Tabellen är väldigt jämn. En seger gör snabbt en skillnad på 4-5 placeringar.

2010-11-02 @ 22:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0