Inför derbyt

I morgon har vi årets första herrderby. Det första damderbyt vanns av Lugi. Och jag tror att Lugis herrar också vinner morgondagens match. Traditionen säger att bortalaget ska vinna. Men Lugi känns också som ett bredare och jämnare lag. Får Lugi bara stopp på Zoran Roganovic så bör det bli vinst. Det ska bli intressant att se publiksiffran. Nog sjutton borde det komma fler än 2000 personer. Men jag är inte säker. Jag tycker inte att det har pratats lika mycket om derbyt på stan som det brukar.

I vilket fall som helst så hoppas jag på en bra match och en riktig derbyfight i morgon med rejäla smällar i närkamperna. Kort sagt handboll när den är som bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0