Stöd

Fick två kommentarer från Oskar och Anna, som höll med om min kritik mot marknadsföringen och matcharrangemangen i Lunds Arena. Det piggade upp eftersom jag börjat tro att jag var ensam om mina åsikter. Då är vi alla fall tre personer som längtar efter förbättringar.

Nu är det inte bara Lugi och H43 som har sina brister, utan det har ju också själva Arenan samt driften av den. Jag kan inte låta bli att tycka att det är synd att när Lund äntligen fick en ny Arena så räckte inte pengarna till för att göra den perfekt. Jag tycker det är ett resursslöser när man lägger ut runt 250 miljoner, men där kanske 10 miljoner till hade inneburit en mycket bättre Arena.

Jag har nämnt bristerna förr men här kommer några exempel igen:

Placeringen av biljettkassorna är dålig. Vid lång kö till kassorna så blockerar kön Arenans entré. Är det mycket folk i kö så kan man knappt komma in.

Det är för trångt mellan bänkraderna. De extra centimetrar som t ex Malmös Arena har gör stor skillnad

Det saknas en gång bakom sittplatserna på den sidan där lagen sitter, vilket gör det svårt att ta sig till platserna. Nu är där visserligen ofta glest på den läktaren eftersom stora delar av den är reserverad för sponsorer och Lugifolk. Två grupper som inte alltid vill gå och se på handboll.

Bildskärmarna är för ljussvaga. Mycket av den text som visas går inte att läsa. Tänk om det hade funnits pengar till en jumbotron.

Pelarna bakom läktaren där lagen inte sitter hade varit bra om de byggts bort. Jag hade hoppats att man skulle slippa problemet som Idrottshallen hade att man inte kunde se hela banan från ståplats. Och så bygger man in samma problem i Arenan.

Att man inte kan se utvisningsminuterna på den ena matchtavlan. Hur mycket pengar sparade man där?

Om man jämför toaletterna med Malmö Arenas toaletter så inser man att de kunde gjorts bättre, t ex kranar som man inte behöver trycka på. Och det borde åtminstone finnas särskilda damtoaletter.

För få cykelställ. Vad skulle det kosta att sätta dit några till?

Lite annat gnäll. 

Varför i hela friden envisas man med tvåkö-systemet för att få en korv? Jag trodde att detta försvann med Sovjet. Jag kan inte förstå syftet. Malmö Arena är på väg att införa att man kan köpa en "korvbiljett" i en automat som man sedan kan använda för att hämta ut sin korv. Det kan antagligen innebära att mängden arbete minskar i kioskerna, men i Lunds Arena så förstår jag inte att först en person ska sälja biljetten och sedan en annan ska dela ut den. Det kan knappast innebära en effektivisering. Som kund tycker jag i alla fall att det är otroligt irriterande att behöva köa två gånger.

Eftersom kioskerna inne i Arenan inte alltid är igång så borde man informera redan när man kommer in i Arenan om dessa kiosker är öppna eller ej. Vi som vill köpa något före matchen vågar inte chansa på att kioskerna är öppna inne i Arenan, utan handlar alltid istället i entrén. Ett exempel: i Lugis match mot Kristianstad så var det långa köer till kiosken i entrén samtidigt som väldigt få handlade i den öppna kiosken inne i Arenan.

Irriterande också att alla toaletter inte alltid är öppna.







 

 


Kommentarer
Postat av: Niklas

Insläppet är bakom trappan på Lugis matcher.

2010-10-07 @ 13:51:20
Postat av: Ekan

Det mest upprörande är väl hur man kan bygga en ny hall utan strykerum!

2010-10-07 @ 16:51:42
Postat av: uffe

Kom igen nu(mycket bra)bloggaren !

Beställ nu biljett och jämför.



https://event.webbiljett.se/kristianstad/step/chooseSection.aspx?edId=18

2010-10-08 @ 00:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0