Det drar ihop sig - del 2

Några ord om de tre skånska damlagen i Elitserien: Eslöv, Lugi och H43/Lundagård.

Vilket lag blir det bästa? Jag tror lagen hamnar i ovanstående ordning. Jag tror att Eslöv fortsätter på förra årets framgångsvåg. Laget känns mer harmoniskt än Lugi. Och jag tycker att Ola Månsson är en betydligt bättre tränare än vad H43: s herrar med Axnér i spetsen verkade tycka. Jag tror inte att Lugis tränarbyte från Harris till Brljevic kommer att bli den framgång Lugis ledning hoppas på. Alla i laget gillar inte Dragans ledarstil. Jag tror dessutom att Lugis målsättning att slussa in 92:orna i A-laget inte kommer att gå helt friktionsfritt. H43/Lundagård kommer att klara sig kvar, men bör inte hamna på övre halvan. Laget känns lite tunt fysikt men lagets otroligt samspelade kollektiv kommer att överraska i många matcher.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0