Sur gubbe

Ibland känner jag mig verkligen som en sur gubbe. Lunds Arena publicerade i dagarna en "reklamtidning". Jag reagerade på några uttalanden. Uffe Mohlin i H43 berömde klubbens damlag. Bortglömt var tydligen samarbetet med Lundagård och att stommen i damlaget faktiskt inte är från H43 utan från Lundagård. Men det är väl bara en tidsfråga innan H43 äter upp Lundagård helt och hållet. Det är synd att Lundagård frivilligt verkar vilja lägga ner sin verksamhet.

Och Lugis sportdirektör Emme Adebo hyllar Arenan helt okritiskt och ger den en 5:a i betyg av 5 möjliga. Allt tidigare teknikstrul var tydligen bortglömt. Och likaså alla andra brister som t ex de värdelösa storbildsdukarna i taket. Adebo säger dessutom att med Arenan så kan man göra varje match till en fest. Och då undrar jag varför man då inte tar chansen? När ska man börja göra elitseriematcherna till en fest?

Har tänkt lite på IFK Trelleborgs situation. Tänk att Trelleborgs kommun låser IFK ute för en skuld på 90 000. Man har tydligen glömt bort all PR som klubben gör för kommunen. Jag kan tänka mig att kommunen är beredd att lägga ut mycket mer pengar än 90 000 för att marknadsföra Trelleborg, varför då inte efterskänka skulden till klubben? Men det kanske inte är förenligt med kommunallagen, vad vet jag.

Kommentarer
Postat av: Jocke i baren

IFK Trelleborg - handboll kanske går hädan? Snyft!

Jag har trevliga minnen från ett antal av deras matcher på 70-talet i gamla tennishallen.

Ja, tiderna förändras.

2010-09-11 @ 22:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0