En hedervärd insats

I Sydsvenskan idag står det att Lugi var blekt igår, men det håller jag absolut inte med om. Det är konstigt hur olika man tolka en match. Jag tyckte att Lugi både spelade riktigt bra och framförallt kämpade ända till slutet. Att laget inte viker ner sig när det går tungt är en stor skillnad jämfört med de förra säsongerna. Det är bra gjort av Axnér och Zanotti.

Det var starkt av Lugi att hänga på Alingsås trots att varken Kim Ekdahl du Rietz, Anders Hallberg eller Johan Fohlin kunde spela. Det var flera spelare som gick in och gjorde en bra i från sig, men jag vill lyfta fram Viktor Sandberg. Han gjorde åter en bra match och han borde få chansen oftare. Jag gillar hans satsningar i full fart. Och jag tycker att Lugis försvarsspel var förvånansvärt bra. Att hålla Alingsås nere på 20 mål är ett bra betyg.

Alingsås var däremot lite blekt. De saknade säkert Bliznac. Enström på kanten hade ingen bra dag. Och anfallsspelet var rätt stereotypt. Men målvakten Petter Hansson gjorde en stormatch. Zanotti tyckte att Lugispelarna gjorde honom bra, men det är inte hela sanningen. Hansson tog kommandot redan från början och spelade lika bra matchen igenom. Matchens utan tvekan bäste spelare. Och ligger en målvakts räddningar på 62% så vinner laget. Så Lugi kunde ha vunnit matchen om bara Alingsås målvaktsspel hade varit några procent sämre.

Matchens lirare blev märkligt nog Jacob Wickman-Modig. Utmärkelsen utses numera av de i publiken som är dumma nog att betala en krona för möjligheten att utse matchens lirare. Kan tänka mig att Wickman-Modig fick i runda slängar två röster. Eller så har jag helt fel. Det kanske är jättemånga som vill betala för att rösta.

Zanotti börjar bli trött på frågor om Kim Ekdahl. Men det är bara att acceptera. Frågorna kommer att fortsätta att komma. För Lugi utan Kim på humör är ett betydligt sämre lag.




Kommentarer
Postat av: Martin

Var Alingsås lite blekt? Vilken match såg du? Släppa 17 bollar (och 18 matchen innan) är inget annat än en prestation. Speciellt om man, som du, hävdar att Lugi var bra.



Alingsås fick matchen dit de ville och många spelare klev fram i Bliznacs frånvaro. Glöm inte att även Persson hade en bra räddningsprocent, och Alingsås gör faktiskt minst antal mål i serien.



Petter Hansson blev väl matchens bäste?

2011-02-11 @ 13:48:21
Postat av: Sturmerfoul

Ja, jag tyckte Alingsås var lite bleka. Det tyckte Wedberg också i en intervju, så då är vi åtminstone två som tyckte det.



Hade faktiskt förväntat mig att Alingsås skulle köra över Lugi, nu när tre av Lugis viktigaste spelare var borta. Men så blev det inte. Tycker inte att Alingsås ska dra så stora växlar på vinsten. Men Alingsås är helt klart på uppgång.

2011-02-11 @ 18:02:44
URL: http://sturmerfoul.blogg.se/
Postat av: Olé

Upp till kamp Mart! AHK får aldrig kritiseras!

2011-02-13 @ 15:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0