Truppen

Då gick det som jag och många andra anade att Dan Beutler och Fredrik Larsson fick lämna truppen. Och då kan man verkligen undra varför Fredrik överhuvud togs med på Robin Anderssons bekostnad. Ibland förstår jag mig inte på Staffan/Ola.

Men att Beutler inte togs med kan jag förstå, även om han antagligen är den av målvakterna som verkligen kan spika igen helt och hållet. Men han har visat svag form, nu och tidigare i landslaget, och är väl trots allt en rätt ojämn målvakt. Men framförallt är han kanske för lik Andersson i mål. Sjöstrand utgör ett annat alternativ som komplement.

Undrar förresten varför Uffe Mohlin Fagerström betecknade Beutler som strulputte? Det vara bara han som fick den beteckningen i Uffes andra blogginlägg. Ingen annan och då finns det ju andra strulputtar med i laget som Carlén och inte minst Petersen. Men varför då peka ut Beutler och ingen annan? Man kan lugnt utgå från att Uffe inte gillar Beutler och att han tycker att visst strul är värre än annat.




Kommentarer
Postat av: Martin

Hade det spelat någon roll om Robin petats istället för Larsson?

2011-01-12 @ 22:33:33
Postat av: !

Snacka om att få vatten på kvarnen! Jag har skanderat högt att lennartsson inte har att göra i VM. Killen är otroligt omodern och begränsad i sitt spelsätt. En flipp räcker inte. Chiles (!) målvakt käkade upp honom fullständigt. Pinsamt. Tacka Lund och Ystad för att vi har ett lag som har chans att slå Slovakien. Kim EdR imponerar!

2011-01-14 @ 07:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0