Heder

Jag tycker att Lugi har skött sig utmärkt efter det att pedofilskandalen som skedde för många, många år sedan dök upp i media. Styrelsen och inte minst Emme Adébo har gjort ett bra jobb genom att vara öppna för samtal och diskussioner och har förhoppningsvis delvis lyckats förbättra Lugis skamfilade rykte. Emme har som alla människor bra och dåliga sidor, men han är stark när det blåser. Och att han är en ärlig man som i mycket drivs av moral och etik märks i en sån här krissituation. Jag kan inte annat än ta av mig hatten för honom!

Nu återstår bara att se hur mycket det här har skadat Lugi. Tappar man sponsorer nu? Får man svårare att rekrytera ungdomar? Det kan bli ett hårt straff idag för synder som helt andra personer i en helt annan tid har orsakat. Men jag hoppas att allmänheten verkligen tar till sig att om det finns en klubb som noga aktar sig för hamna i en motsvarande situation igen så är det Lugi. Jag vågar påstå att barn och ungdomar inte riskerar mer i Lugi, snarare tvärtom.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Truppen ser verkligen tunn ut inför nästa säsong. Endast två värvningar? Är du inte orolig?

2011-06-30 @ 08:02:57
Postat av: Martin

Tre värvningar är det än så länge: Meijer på H6, Tingsvall på H9 och Nemanja Milosevic (mest som försvarsspelare?). Men nog saknas det något på V9, och jag tror att man letar. Men det finns inte jättemånga bra svenska vänsternior.

2011-06-30 @ 19:43:15
Postat av: Nisse

Klara spelare



Linus Persson

Johan Fohlin

Joakim Bååk

Anders Hallberg

Joakim Svensson

Niklas Gudmundsson

Simon Nyberg

Jonatan Wilthorn

Simon Stridsberg

Kristian Meijer Ny från Nordsjälland (DK)

Albin Tingsvall Ny från Hammarby

Nemanja Milsosevic Ny från H43

Olof Skäremo Ny från egna ledet

Jonathan Leijonberg Ny från egna ledet (H43)

Anton Roth Ny från egna ledet



Lämnar



Fredrik Wahlström Går till OV Helsingborg

Kim Ekdahl Du Rietz Går till Nantes

Mikael Söndergaard Går till H65

Kim Johansson Går till Runar

Viktor Sandberg Går till OV Helsingborg

Sebastian Lindell Går till Runar



Känns denna truppen stabil Martin? Tycker den känns tunn. Milosevic, Tingsvall & Meijer har varit långtidsskadade och jag tycker att Tingsvall och Milosevic har en bra bit kvar till sin topp. Meijer kan jag inte uttala mig om.

2011-07-01 @ 08:52:58
Postat av: lovisa

Godmorgon:)

2011-07-01 @ 09:08:18
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: handbollsnisse

Känns som en otrolig tunn trupp, förlita sig på tidigar skadade spelare och släppa iväg spelare som sällan är skadade, men gamla Lugi spelare som vill hem är viktigare än att gå långt i serien.....

2011-07-21 @ 23:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0