Coachning

Glömde ta upp en sak i förra inlägget. Igår så släppte Zanotti/Axnér på slutet fram de spelare som brukar få lite mindre speltid. Det innebar att Aranäs närmade sig i målprotokollet och det blev lite oroligt när ledningen bara var två bollar och Aranäs gick till anfall. Men man vågade ändå behålla spelarna på plan och det tycker jag var modigt gjort. Och säkert en bra investering för framtiden. Hade man plockat av killarna från plan igen så hade det inte precis stärkt deras självförtroende. Nu byggde man istället på en känsla hos spelarna av att man kunde fixa en seger på egen hand. Bra jobbat av ledarduon! 

Jag tycker att de har gjort ett bra jobb i år. Laget presterar bättre och gruppen känns betydligt mer harmonisk. Så fel jag hade när jag var kritisk i början på säsongen. Det är också kul att se duon under matcherna. Både deras sätt att agera under matcherna och deras samarbete har förändrats. Från första matcherna när Zanotti verkade nervös och osäker och Axnér mest satt still på bänken så jobbar båda nu aktivt och, som det verkar, med ett stort självförtroende.

Lite synd att Kim Ekdahl du Rietz med största sannolikhet försvinner utomlands (om nu inte Glasmästarn hostar upp en massa pengar) för annars hade det varit kul att följa Lugis fortsatta utveckling nästa säsong. 
  
Har förresten varit dålig på att läsa min brevlåda sista tiden. Jag har fått några mail som jag tänker ta upp i kommande inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0