Velig

Har jag lagt ner bloggen eller ej? Verkar ju inte så. Jag är själv förvånad. 

Undrar om Kim Ekdahl du Rietz har bestämt sig för hur han gör nästa säsong? Under SM-finalerna sa han att han skulle bestämma sig i förra veckan, men ännu har jag inte hört något. Undrar vad det är som gör att det drar ut på tiden? Har glasmästaren svårt att ta fram slantarna?

Lugis damer har tappat några spelare på kort tid till uppstickaren H65. Men även om tappar Anna Roxå, Amanda Andersson, Jonna Linnéll och Emma Åstrand, så uppvägs det mer än väl av att Nathalie Hagman kommer till klubben. Om nu Lugi börjar spela ut bollar på kanterna förstås, annars har man ju ingen större nytta av Hagman. Lugis damer kommer att ha ett vasst lag på papperet nästa säsong och ser man bara på spelarmaterialet så är man en guldfavorit. Men jag är inte helt säker på att det kommer att gå hela vägen nästa år heller. Är verkligen Dragan rätt man att få ut det bästa av laget?

Anna Roxå tycker jag gör rätt som byter. Hennes utveckling stannade upp efter det att Dragan tog över. Kanske fortsätter hon sin utveckling igen när hon återförenas med Niklas Harris. Anna är bra, men fotarbetet borde hon förbättre och det är synd att hon inte har mer klipp i skottet. 

H65 blir en intressant nykomling att följa. De kommer att bli jobbiga att möta för många lag. Jag kan aldrig tänka mig att man åker ur. Och snacka om vilken prestigematch det blir mot Lugi! H65 leds ju av flera som inte fick förnyat förtroende i Lugi.

Såg den första finalen i danska herrmästerskapet. AG var pressat länge, men precis som i många matcher under säsongen så ryckte man loss i slutet av matcherna och vann till sist. Det är lite som Sävehof här hemma. Motståndarlagen har inte råd med några svackor i spelet, för AG bara maler på hela tiden och drar ifrån om motståndarna börjar slarva.

Niklas Ekberg var inte helt lyckad utan fortsätter att missa många frilägen och brände dessutom en straff. Fredrik Petersen var också rätt anonym. Nu ser jag fram emot nästa match och en publik på över 30 000. Det mesta pekar på att AG tar sitt förväntade guld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0