En vinst

Så kom Lugi herrarnas första vinst. Härligt. Och dessutom var den fullständigt rättvis. Lugi var mycket bättre än HK Malmö.

Men i ärlighetens namn så berodde det kanske mest på att HK Malmö var dåliga. Malmö var definitivt inte på plats mentalt och var slöa, slarviga och otroligt gnälliga. Malmö verkar fortsätta som man gjorde förra året och varva vinster med förluster. Det kan man ju fundera på varför Malmö inte klarar av att vinna några matcher i rad.

I går så hann Malmö inte med när Lugi trampade gasen i botten. Malmös lite större och tyngre försvar var inte alls med i fötterna, framförallt under första halvlek. Lugi kunde mycket väl gått till halvtidsledning med en mycket större ledning, om Lugi inte hade missat så många lägen. I andra halvlek var det jämnare och Malmö lyckades då täppa till i försvaret. Och om Malmö inte hade fortsatt att slänga bort bollar så hade det mycket väl kunnat bli jämnt ända in i slutet och vem vet vad som hade hänt om Lugispelarna hade börjat bli nervösa.

Sämst i Malmö tyckte jag kantspelarna Skram och Varsamis var. Det är ett mysterium att Skram utsågs till bäste Malmöspelare. Framförallt bör Malmös ledning ta ett allvarligt snack med Varsamis.  Att bete sig som en diva när man spelar så uselt visar på en märklig självinsikt och en jäkla dålig attityd. Och varför skjuter Thynell så lite utifrån?

I Lugi var Albin Tingsvall och Anders Hallberg bra. Albin heter väl Tingsvall i efternamn och inte Tingvall som Lugis speaker kallade honom? Visserligen är Albin ny i laget men man bör väl ändå veta vad han heter. Bäst tyckte jag nog att den unge Jonatan Leijonberg var. Farlig framåt på linjen och vilken fighter i försvaret! Här har Lugi en talang att förvalta. Lika lång som bred och otroligt explosiv kommer han att hålla hög klass i linjespelet.

Jag är ju inte särskilt populär i de vinröda leden och inte blir jag väl mer populär när fortfarande tror att Lugi inte kommer att vara lika bra i år. Lugi saknar all skyttekraft utifrån och när man möter lag som är rörligare i försvaret än vad Malmö var så kommer man att få problem. Lugi kommer garanterat inte hamna bland de sex bästa i serien. 

Lite tråkigt att det inte kom fler än 1480 på ett derby en fredagskväll. Nyhetens behag med Arenan har släppt och man måste nog tyvärr konstatera att Lundaklubbarna nog missat chansen att sälja in den nya hallen. Men annars tyckte jag att det var kul att det hade hänt lite när det gäller arrangemanget. Tre tjejer dansade före avkast och en riktigt duktig sångare underhöll i halvtid. Bra idé att lyfta fram alla duktiga unga artister som finns i Lund. Fortsätt så och gärna ännu mer underhållning så kanske det kan locka fler åskådare till match. 

Och så saknar jag Lugiklacken. 

Till sist kan jag konstatera att Rickard Canbro inte hade sin bästa dag som domare. Jag brukar gilla honom men igår var det lite väl många missar. Och mest missgynnade det Malmö som blev bortdömda några gånger på slutet.
 


Kommentarer
Postat av: Jasså??

Var vi på samma pausunderhållning på denna matchen??

Eller jag var inte där för jag smet..

För sjunga kunde inte grabben jag är lessen..



Men du kanske är tondöv vad vet jag.. ;)



Annars gillar jag din blogg.. :)

2011-10-07 @ 15:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0