Tack

Skånskans nye bloggare Oscar Jensen författade sitt andra inlägg idag. Och jag måste säga att jag gillar hans infallsvinkel. Istället för att vara en gnällig, fördömande och föraktad läktarexpert som jag så filosoferar han mer kring olika företeelser runt handbollen. Resultatet blir verkligen trevligt och underhållande. Men ska Oscar få lika många läsare som Axnér så måste han bli elakare och mer provocerande. För det är det enklaste sättet att få fler läsare. Titta bara på Alex Schulman eller för den delen Axnér.

Och det var kul att han inte vill riskera att göra en sturmerfoul, för hur kul är det? Men jag måste tacka för länken till min egen blogg vilket innebar att jag genast fick dubbelt så många läsare.

Oscars beskrivning av bortamatcherna i Kristianstad som rena gladiatorspelen var på pricken. Det publiktrycket är det inte många som pallar. Det gjorde inte domarna i matchen mot Lugi igår. Publiken är kanske Kristianstads bästa spelare. Synd att Lundalagen så sällan får uppleva ett liknande stöd från läktarna.

Aranäs är ett märkligt lag. Snacka om att spela på inspiration. När det funkar så kan man slå vilket lag som helst. Och inte lär det vara några problem med inspiration när det är halländska derbyn. Så det var rätt väntat att Drott skulle förlora ikväll.

Jag fick en kommentar om att orsaken till att elitserien är jämn är för att lagen är för dåliga. Inget lag klarar av att spela bra en hel match eller flera matcher i rad. Så är det kanske. Man får i all fall vara beredd på att de flesta lagen kommer att varva vinster med förluster i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0