Inte så tokigt ändå

Jag gissade trots allt inte så fel i premiären. Det var bara vinsterna för H43: s båda lag som jag missade. I övrigt så blev det rätt. Men vem hade trott att båda H43-lagen skulle vinna så övertygande? Men det var starkt gjort av de blå. När det gäller damerna så var det kanske inte så oväntat ändå. Elitserierutin brukar väga tungt. Men jag trodde att alla Lugiförvärven i H65 skulle väga tyngre än vad de gjorde. Och när H43 saknade Vanessa Tellenmark så kändes det absolut som om H65 skulle ha en chans. Men icke. H43 kommer garanterat inte åka ur damernas elitserie.

Men att H43: s herrar skulle vinna mot Ystad var en större skräll. Men det återstår att se om det var en engångsföreteelse.

Och lika säker på att H43 skulle förlora är jag att Lindesberg kommer att klara av att gå upp i elitserien. Och jag hoppas faktiskt att det går vägen, för jag saknar faktiskt Lindesbergarna.

Svårare blir det för det nystartande Trelleborg, även om man har Pelle Käll som tränare.

Jag saknar förresten mer än Lindesberg. Det känns konstigt att Jimmy Jansson inte längre spelar i elitserien.

Gå in på http://www.guif.nu/main.php?menuId=235 och känns saknaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0