Tappad haka

Väl tillbaka från en vecka i Italien så måste jag erkänna att jag tappade hakan. För till min förvåning så kunde jag läsa om några förvånande resultat.

Att Lugi har inlett med två raka förluster är inget som förvånar mig, även om jag börjar tycka att det är märkligt att två så kaxiga tränare som Zanotti och Axnér verkar ha problem med att förmedla detta självförtroende till spelarna. För det är inte första gången de senaste säsongerna som spelarna verkar sakna självförtroende. Men däremot är det förvånande att H43 har inlett med två klara vinster och nästan en tredje i den jämna matchen mot Drott. Är det en Sivertsson-effekt? Räckte det att Tomas lärde mitt6:orna hur man fångar en boll och rör sig på linjen för att H43 skulle inleda säsongen lysande. Och tänk att H43 vann lätt mot Aranäs, samma Aranäs som vann mot Lugi borta. På herrsidan så kan H43 för tillfället titulera sig bäst i stan. Frågan är hur länge det varar? 

Och hur kunde RIK spöa Sävehof? Även om det ibland blir skrällar i derbyn så tyckte jag det var mycket oväntat. Sävehof är antagligen inte lika starka i år.

Att Skövde skulle ligga i botten kändes först också oväntat, men så såg jag att de mött både Alingsås och Guif. Och det är ju minst sagt en tuff inledning. Man lär klättra i tabellen.

Och i morgon är det toppmöte mellan Alingsås och Guif. Det ska bli intressant att se vilket av lagen som kommer att ta kommandot i serien.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen hem!

2011-09-25 @ 18:25:31
Postat av: Anonym

Axnér har fullt upp med att twittra nedsättande om andra lag och spelare. När skall Lugi ta in en riktig tränare?

2011-09-26 @ 07:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0