Bragden i Nis

Jag hade inte helt fel i mina föraningar men ändå blev det en bragdartad svensk vinst i premiären. Vad var det som hände på slutet av matchen? Dansk ledning med 5 bollar när det återstår 18 minuter och med full kontroll över matchen och ändå så blir det en svensk vinst med uddamålet. Märkligt men otroligt roligt! Såg på dansk tv före matchen och de var minst sagt säkra på att det skulle bli en vinst. Antagligen så hände samma sak med danskorna som med tyskarna i Berlin. Osäkerheten kröp på när den säkra vinsten helt plötsligt inte längre var så säker.
 
I ärlighetens namn måste man dock erkänna att det här inte skulle ha blivit en vinst. För Sverige var verkligen inte bra. Det var alldeles för många tekniska fel och försvaret höll inte heller särskilt tätt. Och det måste till ett lyft om det ska bli poäng mot Frankrike eller lagen i mellanrundan.
 
Och Linnea underpresterande som vanligt. Fast jag börjar tycka att hon faktiskt inte underpresterar. Hon är inte bättre än så här. Lyftet i andra halvlek kom när hon byttes ut så att Johanna Ahlm kunde komma in. Vilken skillnad det är på de spelarna. Där Linnea är feg, trög och klumpig så är Johanna smart och fylld av vilja. Jag är innerligt trött på allt snack om hur viktig Linnea är för laget och vilken fantastisk högsta nivå hon har. Hon är inte viktig längre. Med henne på bänken så blir det ett bättre spel och hur ofta träffar hon sin dag numera? Det känns som om sannolikheten är väldigt liten. I årets turnering så ser hon inte ens särskilt vältränad ut. Bytet av klubb verkar inte ha gjort henne gott. Det är verkligen hög tid att låta någon annan vara förstavalet som vänsternia.
 
Det var kul att se Klingvall vågade byta runt på spelarna så att flera fick debutera. Det modet saknade Per Johansson.
 
Med segern så blev EM helt plötsligt mycket roligare. Med största sannolikhet så blir det nu spel i mellanrundan och det är ju redan bättre än vad jag hade förväntat mig.
 
Undrar förresten hur det ska gå för Lugi mot Skånela på fredag nu när tränare Axnér befinner sig i Serbien? Det vore snöpligt med en Lugiförlust nu när man tänker fira Lugis 100 år under matchen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0