Västsvenska käftsmällar

Man ska aldrig vara för säker på någonting här i livet men när det går dåligt kan man dock vara säker på en sak. Det kan alltid kan gå sämre.
 
Inte nog med att Aranäs ligger i botten nu späs eländet på med att pengarna är slut. Inte så muntert. Och vad händer nu? Nedflyttning verkar nu helt omöjligt att undgå. Om inte resultatet avgör så är väl risken stor att man tappar sin elitlicens. Undrar hur det känns att möta Sävehof ikväll?
 
I samma veva som jag hyllade Lugi i senaste bloggen så fick Lugi naturligtvis en riktig käftsmäll av RIK. Inga träd tillåts som ni vet att växa upp i himlen. Den omvända Wislandereffekten höll i sig. Men RIK är bättre än sin placering så det var egentligen inte en skräll.
 
Ett annat lag som är bättre än sin placering är HK Malmö. Nu vann man igår mot Ystad. Den segern behövde Malmö. Men vad är det som inte fungerar i Ystad? Nu när Palle Hansen var tillbaka så trodde jag att Ystad skulle börja avancera men det har fortsatt att kärva. De matcher jag sett Ystad spela så har spelet inte känts särskilt genomtänkt. Spelet blir för slumpmässigt och individuellt. Laget känns inte riktigt som ett kollektiv.
 
En annan käftsmäll fick Kristianstad uppleva borta mot Drott. Kristianstad är ett helt annat lag på bortaplan än hemma. Tycker fortfarande att Kristianstad har en tunn trupp. Men Drott verkar onekligen bättre i år än förra säsongen.
 
Kristianstads och Lugis förluster gjorde serien mer jämn och det skadar inte. Nu tror jag visserligen att de sex första lagen i serien tar sig till slutspel. Men det kommer att bli en tuff fight mellan Ystad, Hammarby, Skövde, RIK och Malmö om vilka som tar de återstående två platserna. Hammarby tror jag att man kan räkna bort men sen känns det rätt ovisst. Jag tippar på att det blir Ystad och Skövde.
 
Inte en käftsmäll men väl en knäpp på näsan fick H43 borta mot Önnered. Första poängförlusten för H43 blev ett faktum.
 
Nu börjar EM för damerna. Det gäller att beväpna sig med en stor portion tålamod. Det kommer bli frustrerande att se svenskorna. Vilken tuff grupp man hamnat i! Sabina som kapten känns som en riktig överraskning och samtidigt som en varningssignal om att laget är svagt i år. Ja, jag sitter här med riktigt dåliga vibbar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0