Gårdagens landskamp

Låt mig först gratulera Kristianstad till en fin arena och ett härligt publikintresse. Nästan 4900 åskådare igår är en riktigt bra siffra för en träningsmatch. Är Kristianstad Sveriges handbollscentrum nummer ett? Lund får bita i det sura äpplet och inse att herrlandskamperna inte längre kommer att gå i Färs och Frosta Sparbank Arena. Och Lund som var så stolt över sin nya arena och fick några landskamper i början. Men det loppet är nu kört. Malmös och Kristianstads betydligt större och finare arenor går naturligtvis inte att konkurrera med.

Det blev ju en säker seger mot Ryssland. Bra försvars- och målvaktsspel från Sverige medan Rysslands spel fortfarande känns stabbigt och omodernt. Både Palicka och Andersson gjorde var sin lysande halvlek. Vem kommer ledningen att skriva in i truppen? Rutin eller framtid? Ska bli intressant att se vad man väljer. Det var mycket snack om Dalibor före matchen, men tyvärr så gjorde han ingen bättre match. Får se hur det går i kväll, men jag tror att han kommer med i truppen ändå.

Det var fler som visade god form igår. Kim Andersson var precis så lysande som man önskat att alltid skulle vara, men så sällan varit i landslaget. Hoppas formen håller i sig till EM. Och vad ska man säga om försvarsspelet med Karlsson och Jernemyr? Lysande! Men man kan också konstatera att truppen känns smal. Vi får hoppas att ingafler blir skadade. Jag kan inte tänka mig att det kan gå bra utan Jernemyr eller Kim Andersson. Men även om det såg bra ut igår så tror jag fortfarande inte att man ska ha några större förhoppningar på en svensk succé i EM. Bara att gå vidare från gruppen kan bli tufft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0