Lite smått

Först en ursäkt! Jag skämdes lite efter förra inlägget. Jag gick helt i onödan lite väl hårt åt Lugis Simon Jeppsson. För detta vill jag nu be om ursäkt. Min kritik var egentligen inte riktad mot honom utan mot ansvariga i Lugi som jag tyckte hade satt upp lite väl orealistiska förhoppningar på Simon. Det kommer att dröja ett tag innan han håller högsta elitserieklass men han är onekligen en intressant talang.
 
Jernemyr har ännu inte ställt om sig till svensk elitserie och svenska domare. Igår pratade han återigen till sig en utvisning. Men det känns också som om domarna gärna vill markera något i stil med "kom inte här och tro att du är något".
 
Verkligen kul igår att se unge Gustav Sjölin på vänsterkanten i Lugi. Vilka egna talanger Lugi har på den positionen. Gustav tror jag kommer att slå igenom i elitserien och han fick också priset som bäste Lugispelare men det borde egentligen ha gått till Hippe.
 
Igår så vikarierade sportchefen Adebo som speaker och det var skönt att för en gångs skull kunna höra vad speakern sa. Det var också förvånansvärt god stämning i hallen under matchen. Det börjar faktiskt kännas som om publiken börjar tro på laget och att man vill visa sitt stöd för Lugi. Det är en lång bit kvar till stämningen i Kristianstad men man har i alla fall börjat närma sig. Fortsätt så och det blir ännu roligare att gå på match.
 
Lugi spelade första gången ut mot Drott efter en knackig inledning. Igår mot Önnered så var det knackigt igen, men det är väl naturligt när man möter ett lag som är så mycket sämre. Nu väntar derbyt borta mot Kristianstad på torsdag. Det blir en värdemätare på var lagen står. Jag sätter en slant på Kristianstad.
 
På torsdag möter Lugis herrar också Tatabanya från Ungern i Europacupen. Hoppas Lundaborna orkar slita sig från söndagmiddagen och ta chansen att se internationell handboll. Det är vi ju inte bortskämda med.
 
Lugis damer möte Skövde i morgon. Den matchen vinner säkert Lugi även om jag inte tror att Lugi kommer att vara lika bra i år som förra året.
 
Jag är förresten imponerad av Önnered som klubb. Tänk att ha två elitserielag. Det är det verkligen inte många som mäktar med. Verkligen starkt gjort! Tror det finns en hel del att lära av Önnered.
 
H43 tog sin första poäng mot obesegrade Malmö. Inte helt oväntat. Det måste kännas skönt för de blå. Värt att notera är att Malmö missade fyra straffar. RIK fick också sina första poäng igår. Visst var det en oväntat stor vinst mot Skövde? Tycker att Skövde har inlett lite svagare än förväntat. Jag väntar fortfarande på att Källman ska lyfta laget. Fast Drott har om möjligt inlett ännu svagare än väntat. Var det en tillfällighet med guldet i fjol (eller fjor som man säger i Skåne)?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Martin

Drott har trist poängutdelning, men öppningen är spelmässigt inte så mycket svagare än väntat. Problemet har varit skador på en tunn trupp.

Man har mött Kristianstad i två mycket täta matcher (en oavgjord och en uddamålsförlust) samt Lugi (överkörning) och Malmö. Kristianstad och Lugi bör vara de två tuffaste motståndarna i serien, och det är inte konstigt att Drotts tunna trupp (niometersuppställningen innehåller väl fyra man som är redo för elitserien) inte räcker till där när flera startspelare är skadade. Det är Malmö som är plumpen i protokollet. Jag tycker alltså det är lite tidigt att drabbas av panik i Halmstad.

Sedan hade man förstås flyt i slutspelet förra säsongen, men det är ju också så att bra lag har flyt, och man hade ju ett mentalt övertag på t ex Kristianstad (som man fram till uddamålsförlusten i söndags hade fem raka utan förlust mot).

2013-10-08 @ 18:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0