Bottennapp

Tänk så olika handbollsmatcher kan vara!. Lugi lekte med Drott i förra och igår så förlorade de vinröda. I förrgår så såg jag en rolig match mellan Guif och Sävehof och igår så tvingades jag genomlida ett riktigt bottennapp. Det var riktigt pinsamt inför alla utländska gäster. Jag och många andra med mig gick hem riktigt småförbannade. Mer ska man kunna begära av ett lag som spelade SM-final förra året.
 
Jag blir inte klok på Lugi. Laget är så otroligt ojämnt. Men det är kanske inte så konstigt. Om man som lag inte har någon som kan styra upp spelet, varken en taktiskt driven tränare eller en bra mittnia, så blir resultaten också därefter: en ren berg- och dalbana. Men det kan inte vara hela förklaringen. Det är en sak att det inte finns någon struktur i spelet. Men laget tappar ju också från och till all initiativkraft. Man tappar totalt all fart och vilja. Hur kunde man bli så störda av en punkt på Roganovic? Fanns det verkligen inget motmedel? Jag börjar tro att allt inte står rätt till i laget.
 
Jag börjar bli orolig. Eftersom serien är jämn så är Lugi bara en vinst från att ligga tvåa i serien, men lagen under ifrån börjar närma sig. Några förluster till och man åker ner i tabellen. Den slutspelsplats som jag var rätt så säker på kan vara hotad. Det är inte långt ner till de understa strecken.
 
Vi får hur det går efter det långa speluppehållet.
 
Roligast igår var att se Oscar Jensen åter spela i Lugi. Han fick spela i andra halvlek och det var minsann inte hans fel att laget förlorade. 
 
Måste ändå nämna domarparet. Igår så hyllade jag Wetterwik och Kurtagic. Igår så dömde ett annat av de par som sags vara ett av de bästa i landet: Kliko och Johansson. Men de ligger långt ifrån det första paret i kvalitet. Det som stör mig mest är Klikos totala okänsla för spelet, att han blåser av spelet alldeles för ofta. Det är gynnar knappast det förfördelade laget att få frikast för småttigheter när man lyckats komma fri med motståndarens målvakt. Och jag måste ändå, även om jag har vinröda ögon, undra vad paret har emot Lugi? Eller är det så att man vill stötta Drott? Har fortfarande inte glömt hur paret dömde bort Lugi i semifinal fyra för två år sedan mot Drott och igår så gick de flesta frikasten till motståndarna. Och det röda kortet till Milosevic och den avgörande utvisningen på Roganovic i slutet var hårt dömda.
 
Nu laddar vi för VM! Alltid kul med mästerskapen även om de kommer alldeles för tätt i handboll. Men det lär inte bli en blågul fest. Det blir antagligen en förlust i redan första matchen mot Island. 

Kommentarer
Postat av: Anders

Kan glädja dig med att du får sällskap av Kliko/Johansson. ;)

2014-12-28 @ 15:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0